Instrumenten

Het VO-traject van De Cultuur Loper bevat vier fases en vier lijnen met bijbehorende instrumenten. Deze instrumenten zijn ter ondersteuning bij het ontwikkelen van een doorlopend cultuureducatief programma op scholen.

Bekijk instrumenten met
of zoek op
Werkbladen overgang PO naar VO

Werkbladen overgang PO naar VO

Hoe kan de nieuwe middelbare school profiteren van de opgedane bagage op het gebied van cultuureducatie in het primair onderwijs?

Doorkijkjes in de ontwikkeling van het cultureel bewustzijn van leerlingen in het Voortgezet Onderwijs

Doorkijkjes in de ontwikkeling van het cultureel bewustzijn van leerlingen in het Voortgezet Onderwijs

Hoe loopt de natuurlijke culturele ontwikkeling van leerlingen? En hoe speel je hier als docent op in?

  • Reflecteren
Reflectiekaarten

Reflectiekaarten

De reflectiekaarten vo zijn een tool om in te zetten bij verschillende vakken in het voortgezet onderwijs

Evi - voortgezet onderwijs

Evi - voortgezet onderwijs

Een instrument waarmee scholen cultuureducatie kunnen evalueren als basis om vooruit te kijken.

Intakegesprek CmK en samenwerkingsovereenkomst

Intakegesprek CmK en samenwerkingsovereenkomst

Dit document biedt een structuur voor het intakegesprek Cultuureducatie met Kwaliteit en bevat een format voor een samenwerkingsovereenkomst.

Vormen van een kernteam

Vormen van een kernteam

Zicht krijgen op wie er een rol speelt bij een traject van De Cultuur Loper.

Ambitiegesprek

Ambitiegesprek

Een gesprek over dromen, drijfveren en idealen van de school als het gaat om cultuureducatie.

Het Cultureel Zelfportret

Het Cultureel Zelfportret

In Het Cultureel Zelfportret is de culturele groei van leerlingen te volgen en te beoordelen.

Drie domeinen van cultuureducatie

Drie domeinen van cultuureducatie

Beeld, informatie en inspiratie bij de domeinen in huis, met de culturele omgeving en uit de grote wereld.

Competenties en Indicatoren

Competenties en Indicatoren

Competenties en gedragsindicatoren ondersteunen je om van Kunst en Erfgoed betekenisvol onderwijs te maken.

Voortgangsgesprek

Voortgangsgesprek

Het voortgangsgesprek is een gesprek waarin je met de directeur, kernteam en leerlingen reflecteert op het traject tot nu toe.

Teamscan

Teamscan

De teamscan geeft alle betrokkenen inzicht waar het team staat in de ontwikkeling van cultuureducatie op school.

Fases en Lijnen

Fases en Lijnen

Elk moment zicht op waar de beweging van de school zich bevindt.

In gesprek met de cultuurprofessional

In gesprek met de cultuurprofessional

Een gemeenschappelijk vertrekpunt voor een kwalitatieve inzet van cultuurprofessionals.

Succes van de verandering

Succes van de verandering

Een model dat alle betrokkenen steeds inzicht geeft in wat de verandering op school van zichzelf en van de ander vraagt.

Eindgesprek

Eindgesprek

Dit document biedt een structuur voor het eindgesprek en geeft suggesties voor vragen.

(Dit is geen) toolbox co-creatie

(Dit is geen) toolbox co-creatie

De toolbox co-creatie is vooral te gebruiken als instrument voor herkenning en bevestiging van de dingen die je tegenkomt bij wat je samen doet.

Overdrachtsformulier leerling PO/VO

Overdrachtsformulier leerling PO/VO

De VO-leerling heeft al 8 jaar onderwijs achter zich. Wat is er nodig om de overgang zo soepel mogelijk te maken?