Overdrachtsformulier leerling PO/VO
De VO-leerling heeft al 8 jaar onderwijs achter zich. Wat is er nodig om de overgang zo soepel mogelijk te maken?
In deze fase borgt de school cultuureducatie binnen hun onderwijs en curriculum als continu proces. De school is zelfstandig in staat vorm en uitvoering te geven aan ambities op het gebied van cultuureducatie. Cultuureducatie is een vanzelfsprekend onderdeel van het onderwijscurriculum van de school.
De school is zelf in staat het proces van ambitie tot realisatie van cultuureducatie vorm te geven en uit te voeren. Op alle vier de lijnen wordt deze ontwikkeling bijgehouden en geborgd. De school betrekt en onderhoudt zelfstandig het gehele culturele netwerk rondom de school in het vormgeven van haar cultuureducatie. De school is niet afhankelijk van begeleiding van externen, maar kan wel nog aanspraak maken op ondersteuning vanuit de intermediair.
De school houdt ontwikkeling van cultuureducatie op alle vier de lijnen bij. Ambitie en realisatie van cultuureducatie voor de school zijn altijd geborgd in de meerjarenvisie en jaarplan van de school, een persoonlijk ontwikkelplan van de docent en (digitaal) portfolio van de leerling. Op die manier is cultuureducatie niet afhankelijk van eventuele personeelswisselingen bijvoorbeeld.
In deze fase zijn betrokken: intermediair, directeur, cultuurcoördinator en docent
De VO-leerling heeft al 8 jaar onderwijs achter zich. Wat is er nodig om de overgang zo soepel mogelijk te maken?
Een model dat alle betrokkenen steeds inzicht geeft in wat de verandering op school van zichzelf en van de ander vraagt.
Dit document biedt een structuur voor het eindgesprek en geeft suggesties voor vragen.
In Het Cultureel Zelfportret is de culturele groei van leerlingen te volgen en te beoordelen.