Een breed en evenwichtig cultuureducatief programma bestaat uit een grote verscheidenheid aan activiteiten op het gebied van erfgoed en verschillende kunstdisciplines. Om hierin structuur aan te brengen formuleert De Cultuur Loper drie domeinen waarbinnen de leerlingen in aanraking komen met kunst en cultuur.

Handvat voor programmeren

De domeinen dienen als handvat voor het programmeren van activiteiten. Elk domein heeft een specifieke meerwaarde voor de ontwikkeling van de leerling. Een stevige cultuureducatie leerlijn bestaat uit een goede balans van acitiviteiten uit de drie domeinen. 

1018

De drie domeinen

  • Domein 1 | In huis
    De leerling verkent wat hij zelf in huis heeft en ontwikkelt zich als maker.
     
  • Domein 2 | Met de culturele omgeving
    In interactie met zijn culturele omgeving ontwikkelt de leerling zich als deelnemer.
     
  • Domein 3 | Uit de grote wereld
    In verbinding met kunst en cultuur uit de grote wereld ontwikkelt de leerling zich als publiek.