Jacqueline Braat

Jacqueline Braat

Arti-tof

0622068380

Mijn missie voor het VO
Meer activerende werkvormen, meer onderzoekend en ontwerpen leren, vakoverstijgend werken.

Ervaring in het voortgezet onderwijs

Afgelopen jaar heb ik een aantal leerkrachten mogen coachen op gebied van activerende werkvormen, onderzoekend en ontwerpend lesgeven.

Speerpunten
Mogelijkheden en kansen zoeken samen met leerkrachten om de volgende dag direct in te kunnen zetten, behapbaar houden van de uitwerking van de onderwijsontwikkeling die ingezet gaat worden.

Praktisch | concreet | direct | creatief | flexibel | omdenkend

Ik zie, merk dat VO scholen behoefte hebben aan…

Leerkrachten die hun lessen creatiever weten in te vullen voor de leerlingen, zodat er meer ontdekkend geleerd wordt en minder methodeslaaf worden.

Een voorbeeld van een opdracht waarmee ik aan de slag ben gegaan…
Nog niet concreet, ik zit wel in een denktank van een school. Coachen van een leerkracht die elke minuut van haar lessen voorbereidde. Door haar te leren wat losser (in haar ogen eerst minder voorbereid) les te gaan geven, werden haar leerlingen enthousiaster. Hoe losser ze werd hoe meer complimenten ze kreeg. Hoe minder voorbereidingstijd ze nodig had. Ze was namelijk zeer creatief in opdrachten bedenken, zeker als ze het vooraf niet bedacht, maar minder in vertrouwen op haar kunde en kennis en vaardigheden.

Een mooi moment dat me altijd bijblijft…

Deze coachee kreeg weer haar privé leven terug en werd meer geroemd door haar leerlingen over haar lessen van de afgelopen tijd! Win-Win