Wat is het?

Vind jij het ook lastig om een creatieve opdracht te ontwerpen? Eentje die past bij jullie ambities, methode, thema of doelstellingen? Eentje waarin het creatieve proces van de leerling centraal staat? Met SPIEKBRIEFJE! heb je in korte tijd zelf zo'n opdracht bedacht. 
SPIEKBRIEFJE werkt als kennismaking met instrument 4x4 van De Cultuur Loper. Hiermee leer je werken met de culturele competenties en gedragsindicatoren bij je culturele activiteiten.

Een trainer van SNENS laat je niet alleen stap voor stap kennis maken met SPIEKBRIEFJE!, maar ook met 4x4, een handig hulpmiddel van De Cultuurloper om te gebruiken tijdens en na afloop van het uitproberen van jouw zelfbedachte activiteit. Als je eenmaal weet hoe het werkt, kun je het telkens opnieuw gebruiken. Dit keer mag het...
Bovendien kun je elkaar inspireren: misschien kun jij iets met de opdrachten van de andere deelnemers, en zij met die van jou! 

Reacties van leerkrachten

"In het begin dacht ik...waar gaan we heen, maar later ging dat vlotter en kwamen de ideeën."

"Veel ideeën die we nu van elkaar horen. Door elkaar kom je op nieuwe ideeën en krijg je tips."

"We kunnen activiteiten delen. Of verdelen en inzetten ook op een ander moment."

 

Praktische informatie

Niveau: zowel beginners als gevorderden. 

Duur: 120 minuten

Deelnemers: tenminste een gemene deler versterkt de onderlinge verbinding en opbrengst.
Bv.: alle deelnemers zijn leerkrachten gr. 7, werken met hetzelfde thema, dezelfde methode of discipline, etc. 

Locatie: zowel online als fysiek inzetbaar.

Max. aantal online deelnemers: 6.
Ieder afzonderlijk ingelogd (liever geen Chromebooks, want dan zie je de andere deelnemers niet in je scherm)
2 extra deelnemers zijn mogelijk, mits fysiek aanwezig in de ruimte van een online deelnemer. Zij werken als groepje aan dezelfde activiteit.
Als gekozen wordt voor een geheel fysieke bijeenkomst is het aantal deelnemers minder gelimiteerd.