Karin Snijders (co-teacher)

Karin Snijders (co-teacher)

Atelier Melig | met liefde gemaakt

06 12 31 58 08

"Passievol, praktijkgericht, vol energie, creatief, verbindend, flexibel en toegankelijk."

Expertises

  • Artistieke expressie & presentatie
  • Brede ontwikkeling
  • Maken & meemaken
  • Vakoverstijgend / thematisch;
  • Zelfsturend / vanuit eigen vraag

Doelgroepen

  • Team/Leraren

Socials

Co-teachers?

De co-teachers zijn cultuurprofessionals die bij Kunstloc Brabant een intensieve training coachende vaardigheden gevolgd hebben. en die (in aanvulling op de trainers) in de klas met de leraar aan het werk zijn, meestal in een coachende rol. Ze hebben veelal een kunstvakopleiding gevolgd, maar in ieder geval expertise op het gebied van cultuuronderwijs.

Co-teaching betekent voor mij

Een ander in beweging zetten. Dat kan zowel de leerkracht zijn als het kind in de klas. We gaan samen op onderzoek uit, experimenteren en vormen. 

Met de leerkracht maak ik beeldende lessen die ervoor zorgen dat de kinderen uitgedaagd worden om te onderzoeken en een eigen mening/ visie te vormen.

Mijn drijfveer als coach binnen cultuureducatie

Passie! Mijn eigen passie en het zoeken naar de passie van de leerkracht en de leerlingen. Graag ga ik met leerkrachten en kinderen op ontdekkingsreis. 

Wat raakt jou? Waar word je blij van? Dat zowel de leerkracht als de kinderen hun ei kwijt kunnen in de lessen, dat maakt cultuureducatie waardevol.

Scholen stellen mij vragen als

  • Waar haal ik de inspiratie voor een les vandaan?
  • Hoe reflecteer ik met de kinderen?
  • Waar haal ik de tijd vandaan om een goede les te maken?
  • Tekenen of schilderen lukt me wel, maar hoe werk ik met klei of hout?
  • Hoe maak ik een procesgerichte les?

Een voorbeeld waarmee ik aan de slag ben gegaan

Teams en individuele leerkrachten komen vaak met heel praktische vragen over gereedschap en materiaal. Hiervoor heb ik samen met andere co-teachers verschillende workshops uitgedacht die wij aan kunnen bieden. 

Hierbij ligt de nadruk op het onderzoek en experiment. Ook besteden we tijd aan het omzetten van het geleerde naar lesmateriaal. Na zo’n workshop kan de leerkracht direct aan de slag met het materiaal in de klas en heeft hij/zij meerdere ideeën voor vervolglessen.

Een mooi moment dat mij altijd bij blijft

Voor mij blijft het speciaal als een leerkracht ontdekt dat leerlingen met veel meer passie aan hun werkstuk werken en er daarna veel over kunnen vertellen, 

als ze hun eigen onderzoek mogen doen en hun ei kwijt kunnen in een opdracht. Ook kinderen die beeldende opdrachten normaal gesproken niet zo fijn vinden worden dan enthousiast.