Carola Heesmans (co-teacher)

Carola Heesmans (co-teacher)

Carola Heesmans Muziek

06-30028596

Muzikaal, Enthousiast, Passievol, Ontwikkelingsgericht, Ruimdenkend, Creatief en inspirerend!

Expertises

  • Ambachtelijke vaardigheden
  • Artistieke expressie & presentatie
  • Brede ontwikkeling
  • Maken & meemaken
  • Vakoverstijgend / thematisch;

Doelgroepen

  • Team/Leraren

Socials

Co-teachers?

De co-teachers zijn cultuurprofessionals die bij Kunstloc Brabant een intensieve training coachende vaardigheden gevolgd hebben. Ze gaan (in aanvulling op de trainers) in de klas met de leraar aan het werk, meestal in een coachende rol. Ze hebben veelal een kunstvakopleiding gevolgd, maar in ieder geval expertise op het gebied van cultuuronderwijs.

Co-teaching betekent voor mij

Samen in gesprek, jij staat centraal, wat zou jij willen leren? Welke vragen komen daarbij?

Denken in mogelijkheden, op zoek naar de eerste stap, de leerkracht in zijn kracht, aan de slag! Vooral DOEN! Met de leerkracht maak ik muzieklessen die de leerlingen inspireren, uitdagen, en in beweging zetten. Samen in ontwikkeling!

Mijn drijfveer als coach binnen cultuureducatie

Mijn grootste drijfveer is mijn enthousiasme en PASSIE voor muziek!

Graag wil ik een bijdrage leveren aan de verbetering van muziekonderwijs op scholen door leerkrachten en kinderen te ondersteunen en begeleiden in hun ontwikkeling.

Scholen stellen mij vragen als

  • We willen meer muziek op school maar waar moeten we beginnen?
  • Waar haal ik inspiratie vandaan?
  • Hoe kunnen we de aanwezige muziekinstrumenten op school meer inzetten in de klassen?
  • Ik ben zelf niet muzikaal maar ik wil mijn leerlingen wel goed muziekonderwijs geven. Kan dat?

Een voorbeeld waarmee ik aan de slag ben gegaan

Een school geeft aan dat zij aan de slag willen met talentontwikkeling. Na een gesprek wordt duidelijk dat het voor deze school belangrijk is dat er eerst een breed algemeen aanbod komt waarin leerlingen interesses en talenten kunnen ontdekken. De eerste stap is hiermee gezet. Belangrijk is om samen op zoek te gaan naar het startpunt en van daaruit gaan we verder!

Een mooi moment dat me altijd bijblijft

Ik vind het prachtig als leerkrachten ontdekken dat je niet persé muzikaal talent hoeft te hebben om muziek te maken met kinderen. Overal zit muziek in, iedereen kan het! Ook JIJ!