De Cultuur Loper
Over De Cultuur Loper
Wat is De Cultuur Loper
Wat is De Cultuur Loper?
Het traject
Wie doet wat
Cultuureducatie met Kwaliteit
Wat levert het op
Creatieve vaardigheden
Resultaten monitor
Ervaringen
Aanmelden
Voor scholen
Voor gemeenten
De Cultuur Loper buiten Brabant
Regeling
Focus huidige periode
Uitgangspunten
Projectplan
Rollen en verantwoordelijkheden
Budgetten
Deelnemers & Partners
Gemeenten
Scholen
Intermediairs
Provinciale adviseurs
Cultuuraanbieders
Ondersteunende documenten
PR-toolkit
Format overeenkomst met scholen
Profiel intermediair en cultuurcoördinator
Begroten en verantwoorden
Veelgestelde vragen
Eerste evaluatie De Cultuur Loper in de nieuwe periode
Terugblik startperiode
Startperiode 2013-2016
Conferentie 2015
Startbijeenkomsten 2016
Slotconferentie CMK 2016
Resultaten investeringsprogramma
Traject
Scholing
Voor teams en leerkrachten
Voor cultuurcoördinatoren
Voor cultuuraanbieders
Voor intermediairs
In de praktijk
Verdieping
Cultureel Zelfportret
Hoe werkt het
Zo werkt het
Eerste ervaringen
Scholing
Meer informatie
Veelgestelde vragen
Interesse?
Wat is de eerste stap?
Wat kost het?
Contact
Inloggen
inlog is alleen mogelijk via desktopversie
De Cultuur Loper
Over De
Cultuur Loper
Over De Cultuur Loper
Wat is De Cultuur Loper
Wat is De Cultuur Loper?
Het traject
Wie doet wat
Cultuureducatie met Kwaliteit
Wat levert het op
Creatieve vaardigheden
Resultaten monitor
Ervaringen
Aanmelden
Voor scholen
Voor gemeenten
De Cultuur Loper buiten Brabant
Regeling
Regeling
Focus huidige periode
Uitgangspunten
Projectplan
Rollen en verantwoordelijkheden
Budgetten
Deelnemers & Partners
Gemeenten
Scholen
Intermediairs
Provinciale adviseurs
Cultuuraanbieders
Ondersteunende documenten
PR-toolkit
Format overeenkomst met scholen
Profiel intermediair en cultuurcoördinator
Begroten en verantwoorden
Veelgestelde vragen
Eerste evaluatie De Cultuur Loper in de nieuwe periode
Terugblik startperiode
Startperiode 2013-2016
Conferentie 2015
Startbijeenkomsten 2016
Slotconferentie CMK 2016
Resultaten investeringsprogramma
Traject
Scholing
Scholing
Voor teams en leerkrachten
Voor cultuurcoördinatoren
Voor cultuuraanbieders
Voor intermediairs
In de praktijk
Verdieping
Cultureel Zelfportret
Cultureel Zelfportret
Hoe werkt het
Zo werkt het
Eerste ervaringen
Scholing
Meer informatie
Veelgestelde vragen
Interesse?
Wat is de eerste stap?
Wat kost het?
Contact
Inloggen
Let op! Je bent nog niet ingelogd.
Ambitie School
Stap 1
Stap 2
Stap 3
Stap 4
Stap 5
Stap 6
Stap 7
Omschrijf ambitie 1
Wat willen wij de leerling meegeven met cultuureducatie?
Kies welke van onderstaande ambities het meest overeenkomt met de ambitie die je hierboven hebt omschreven. Selecteer er eventueel twee. Staat jullie ambitie er toch niet bij? Kies dan 'voeg blokje toe' in het oranje kader. Herhaal deze stap per geformuleerde ambitie.
Open blik
?
Onderzoekende houding
?
Creatief in denken en doen
?
Zich durven uiten
?
Wie ben ik en waar kom ik vandaan
?
Betrokken bij mijn omgeving
?
Reflecteren
?
Vakspecifieke kennis en vaardigheden
?
Brede basis in cultuur
?
Eigen voorkeuren en talenten ontdekken
?
In contact zijn met kunst
?
X
Nieuw blokje
Voeg blokje toe
Open blik
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
verwondering, de wereld is mooi
respect voor het andere
geraakt worden door kunst
je open stellen
geïnspireerd raken
Onderzoekende houding
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
nieuwsgierig de wereld tegemoet treden
zelf ervaren en ontdekken van mogelijkheden
Creatief in denken en doen
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
creatief en probleemoplossend vermogen
oplossingsgericht denken, eigenheid, originaliteit
Zich durven uiten
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
diversiteit en eigenheid
jezelf durven zijn
zelfexpressie
durven spreken, zingen, doen
Wie ben ik en waar kom ik vandaan
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
durven verschillen
reflectie op jezelf en de omgeving
bewust worden van identiteit en afkomst
zelfkennis, zelfontplooiing
sterk in zijn schoenen, durf
Betrokken bij mijn omgeving
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
actief burgerschap en reflectie
gaan begrijpen en waarderen van ons erfgoed
je culturele omgeving kennen
Reflecteren
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
taal geven aan gebeurtenissen en ervaringen
betekenis geven
reflectie op jezelf en de omgeving
anderen en jezelf begrijpen
verbinding maken met eigen denkwereld
Vakspecifieke kennis en vaardigheden
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
kennis opdoen op diverse manieren
vaardigheden binnen onze discipline
beheersen vaardigheden om zich te kunnen uiten
basisniveau per discipline nastreven
kennis die je kunt toepassen
Brede basis in cultuur
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
kennismaken met alle disciplines
zich verrijkt voelen door cultuur
brede ontwikkeling, kennis van kunst en cultuur
school als inspiratiebron die rijk aanbod biedt
breed spectrum ervaren en beleven
Eigen voorkeuren en talenten ontdekken
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
echt proeven aan alle disciplines
ervaren om te weten waar je (on)mogelijkheden liggen
In contact zijn met kunst
Oeps er gaat iets mis
Volgende stap