inlog is alleen mogelijk via desktopversie

Nieuw magazine van samenwerkende marktplaatsen Maas en Meierij

“Kun je passie meten? Jazeker. Pak een liniaal en stel het formaat van ons nieuwe magazine vast, vermenigvuldig de lengte met de breedte en de uitkomst is pure hartstocht!” Dat zeggen de marktplaatsen uit Bernheze, Boxtel, Meierijstad, Uden, Oss, Vught & Sint-Michielsgelstel over ‘Vier het vallen’.  

Dit magazine ontstond na afloop van de tweejaarlijkse studiedag over cultuureducatie, georganiseerd door de samenwerkende marktplaatsen Maas en Meierij. Geschreven door en voor alle partners die betrokken zijn bij cultuureducatie, van gemeenteambtenaar tot leerkracht. De verhalen laten de successen en resultaten zien van vier jaar De Cultuur Loper.

Het eerste exemplaar werd symbolisch overhandigd aan Jan Stoffels, directeur van Kunstbalie. Hij roemde de samenwerking die spreekt uit de verhalen, partners die in co-creatie De Cultuur Loper vormgeven. Ook het belang van dit netwerk van samenwerkende marktplaatsen wordt onderschreven, want door samen te werken ontstaat een sterke eenheid in de veelzijdigheid van de intermediairs.   

“We hopen dat je ons magazine open slaat en dat de verhalen je steunen en stof vormen voor een gesprek met collega’s. Zo komen we steeds verder, een belofte die al in de naam zit: De Cultuur Loper. Stapje vooruit –of twee. Tijdelijk eentje achteruit. Of opzij. In balans of struikelend. Maar in beweging. De stap zetten, dat is wat telt.” 

Gepubliceerd op 29 november 2017